Thursday, October 28, 2010

Aku Yang Sangat Bz..

Huh.. lama betol tak update blog ni.. walaupun aku tau takdela ramai pun yg in blog aku ni.. tapi bila aku tgk blog ni.. hati sedikit tenang..



hmmm... bulan oktober yang tersangatlah bz.. terpilih sebagai jurulatih pendidikan muzik bagi penyebaran KSSR negeri selangor betul2 buat aku keletihan.. bagi org yang hidup tanpa apa2 kesenangan peribadi, ini sebahagian dari ujian yang aku terpaksa lalui.. kata org memang kena bersusah2 dulu barulah dapat kesenangan di akhirnya.. impian aku bila bermulanya sesi persekolahan 2011 nanti, aku harap dapat bawak kereta sendiri.. semoga aku dapat capai impian tu. memang dah jadi keperluan bagi seorang guru macam aku untuk memiliki kereta sendiri.. semuanya bagi mudahkan pergerakan.. sebagai cikgu baru, panggilan kursus memang jadi ketakutan bagi aku... ape2 hal akan kena pada cikgu2 baru ni.. bukan sekadar untuk tambah pengetahuan.. tapi juga sebagai 'pengganti'... huhu.. tapi nak buat macam mana, mesti ada keseronokan dalam bekerja barulah hilang stress.. walaupun aku berada dalam kedudukan yang tersangatlah tertekan dengan macam2 masalah.. kadang-kadang terfikir, kenapalah aku ni tak berada di ALAM KANAK-KANAK sampai bila2.. tapi, hidup ni perlu diteruskan, itulah putaran alam.. aku kena kuat. hanya hati sendiri yang boleh bentuk pemikiran menyuburkan kesabaran dalam minda.. itu penting..

cuma, aku mula penat dan tertekan..
mungkin aku perlu ambil sedikit masa untuk menyendiri..
supaya aku lebih tabah dan kuat melalui dugaan dalam membina kerjaya..

hanya sau harapan aku...
'MEMBAHAGIAKAN IBU BAPA'
serta adik beradik ku..
kerana aku tahu dan pasti..
tiada insan sepenting mereka dalam hidup aku..
aku memang mampu hidup tanpa kehadiran kawan..
tapi aku pasti mati seandainya kehilangan keluargaku..
benarlah kata pepatah...
air dicincang takkan putus..
itu hakikatnya...

Aku yang runsing..
Arezuera Ismail

3 comments:

Ainismaira said...

Tak sabar nak jalan2 dengan kamu bile kamu ade kete.. kikihh..

Nur Azila Ismail said...

cool bebeh . we love u :)

Arezuera Ismail said...

love kamu semua jugeee.. hihi